je moet ervoor zorgen dat de gast eigenlijk alleen nog maar 'ja graag!' hoeft te zeggen. Precies dus; denken aan de volgende stap! Maar hoe goed je ook je best doen met alle goeie bedoelingen... laatst ging er iets bijna heel goed fout. 
Een aantal weken geleden zaten we helemaal vol gereserveerd. We waren al een het schuiven en doen toen de telefoon ging om half 3. "We komen met ze 10en in plaats van met ze 11e''. Ik keek Arjen aan, hij mij, mijn hart ging tekeer, de reservering stond er niet op! Niks laten merken aan de gast aan de telefoon en ik snel kijken in de mail. Keurig had ik deze meneer bevestigd en akkoord gegeven voor de avond. Mijn fout dus...
Mijn hoofd ratelde... Hoe gaan we dat doen?! Schuiven en creatief oplossen... aan een tafel waar 8 normaal aan zitten kunnen er 10 aan zitten als er kleinere stoelen staan.... nog een tafel er tussen op de bank... rond dan naar voren en daar een 6je... stoelen uit mijn woonkamer konden ook nog naar beneden. En het stond! Niet de schoonheidsprijs, maar het kon zeker. pffff..... mensen hartelijk ontvangen,avond verliep als een trein. Maar ik denk dat ik pas rond half 10 weer normaal kon ademen...  ach het houd je scherp.

Terug naar overzicht